We zijn aangekomen! - Reisverslag uit Halifax, Canada van sjaakenedwinopwalvisjacht - WaarBenJij.nu We zijn aangekomen! - Reisverslag uit Halifax, Canada van sjaakenedwinopwalvisjacht - WaarBenJij.nu

We zijn aangekomen!

Door: Edwin

17 Juni 2018 | Canada, Halifax

Het is nu zondagochtend, 7 uur en Sjaak en ik zijn klaarwakker. Uitslapen zijn we al niet zo goed in, maar met 4 of 5 uur tijdsverschil lukt het al helemaal niet.

Gisteren stond in het teken van reizen. Sjaak van Harderwijk naar Halifax en ik van Londen. We reisden beiden via Reykjavik, dus zagen elkaar daar. Onze vliegtuigen vertrokken tegelijkertijd van Amsterdam en London en kwamen dus ook in dezelfde stortbui aan in IJsland. We moesten beiden een sprintje trekken om van het vliegtuig droog naar de bus en de terminal te komen.

Onze overstap was ongeveer drie uur, dus we hebben op het vliegveld een hapje gegeten en konden toen al boarden. Tussendoor zagen we nog wat voetbal, en de IJslanders waren erg trots op hun gelijkspel tegen Argentinie.

De tweede vlucht verliep ook vlekkeloos en om half acht lokale tijd landden we op Halifax. We hebben een hotel op het vliegveld, dus we waren snel op onze kamer. Na even opgefrist te hebben, aten we een burger en dronken we een biertje bij een niet zo heel bruisend vliegveldrestaurant. Maar ach, het ging er goed in en rond een uur of elf gingen we voldaan naar bed.

Vanochtend vroeg heeft Sjaak nog een foto gemaakt van ons uitzicht: De vertrek- en landingsbaan van het vliegveld. We zitten op de tiende verdieping, dus hij vindt dat natuurlijk helemaal fantastisch.

Vandaag en morgen gaan we Halifax verkennen, daarna begint onze road trip.
Tot het volgende bericht,
E en S

• 17 Juni 2018 - 11:36

Reina:

hoi Sjakie en Edwin,

de eerste burger is dus al binnen, ik ben benieuwd hoeveel er deze reis nog gaan volgen.....

• 17 Juni 2018 - 11:37

Mireille:

Hoi mannen,
    waar is de foto, die Sjaak gemaakt heeft?
    Veel plezier in Halifax, ik kan me er nog wel iets van herinneren, vooral de vislucht!
    Dat is alweer 11 jaar geleden.
    Liefs