De laatste dag - Reisverslag uit St. John's, Canada van sjaakenedwinopwalvisjacht - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit St. John's, Canada van sjaakenedwinopwalvisjacht - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: Edwin

06 Juli 2018 | Canada, St. John's

Vandaag was de laatste echte dag van de vakantie. We zijn al in St John's waar onze eerste vlucht van de drie morgen vandaan vertrekt, dus we konden rustig de stad verkennen.

Er ligt een grote heuvel met uitkijkpunt (Signal Hill) op twee kilometer lopen, of eigenlijk klimmen, van ons hotel. Voor de heenweg kozen we de touristische route die helemaal om de heuvel heen langs de oceaankant Signal Hill op gaat. Alleen was die halverwege afgesloten vanwegen werkzaamheden. Daar kwamen we dus ook pas halverwege achter, dus moesten we een stukje teruglopen om een alternatieve en erg steile route te lopen. Uitgeput kwamen we boven.

Boven was er een oud fort met toren. We werden er bijna weggeblazen door de wind, maar het uitzicht was het waard. Er stond ook een kanon en om twaalf uur was er een "noon shot", die elke dag gedaan wordt om de middag in te luiden. Daar hebben we op gewacht. Er kwam heel wat ceremonieel gedoe bij kijken, dus dat was leuk om te zien. Het kanonschot was erg hard, vraag me maar eens om het filmpje. Hierna lunchten we in het visitor centre, waarna we weer terug liepen naar het hotel.

Na even rustig aan gedaan te hebben, liepen we nog naar het museun van Newfoundland, boven op een (andere) heuvel. Weer klimmen dus! Maar deze heuvel was iets minder hoog, dus het was te doen. Er waren alleen niet echt leuke exposities bij het museum, dus we hebben geen geld betaald. Daarbij was het bijna half vier en dus tijd om naar de pub te gaan om Brazilie - Belgie te kijken. We vonden een pub met 13 TV-schermen die we vanaf onze plek allemaal konden zien. We waren wel de enigen die voetbal keken, en af en toe kwam er een Canadees vragen voor wie we waren. Zo was het eigenlijk de hele vakantie al, dus dat was passend.

Na de pub hebben we ons even opgefrist in het hotel en daarna hebben we heerlijk gegeten bij de Mexicaan. Was toch wel lekker om wat anders te eten dan een hamburger :)

bij de foto's: Edwin aan z'n ontbijt / St. John's vanaf Signal Hill (150 m hoogte) / Toren boven op Signal Hill. Hiervandaan stuurde Marconi begin vorige eeuw z'n eerste draadloze bericht de Oceaan over / Edwin op hoogte / kanonschot om 12 uur. De rook is nog zichtbaar / Newfoundland en Labrador in één beeld / laatste foto van Edwin.

• 07 Juli 2018 - 07:25

Mireille:

Edwin, je had acteur moeten worden. Grappige foto!
    Dat ontbijt zag er ook goed uit!