Cabot Trail, dag 1 - Reisverslag uit Chéticamp, Canada van sjaakenedwinopwalvisjacht - WaarBenJij.nu Cabot Trail, dag 1 - Reisverslag uit Chéticamp, Canada van sjaakenedwinopwalvisjacht - WaarBenJij.nu

Cabot Trail, dag 1

Door: Sjaak

22 Juni 2018 | Canada, Chéticamp

Vanmorgen bij vertrek van de whisky-farm regende het; zou tot de middag duren, maar dat viel erg mee. Al om 10 uur brak de zon door. We hebben ontbeten ergens in zo'n typisch Amerkiaans/Canadees cafeetje. Lekker eenvoudig, toast en eieren of pannenkoekjes en onbeperkt koffie.

Na een poosje rijden begint dan de Cabot Trail. Deze prachtige weg door Cape Breton staat in vrijwel alle 'mooiste wegen ter wereld' lijstjes genoemd. Daar zijn we het helemaal mee eens. Soms door dichte bossen, dan weer langs de Oceaan, haarspeldbochten, uitkijkpunten, wandelroutes, kleine dorpjes, eettentjes, alles is er. De weg is 300 km lang, vandaag hebben we deze 300 km gereden en maar een paar korte wandelingen gemaakt. Morgen zijn we nog hier en dan doen we een paar lange wandelingen. Vanuit ons B&B rijden we dan ongeveer 100 km terug, het Cape Breton National Park in, wandelschoenen aan en hiken. Hopen dan wat meer wild te zien dan tot nu toe. We hebben een paar dagen geleden een groot hert (deer) gezien dat vlak voor ons de weg overstak, maar Edwin reageerde alert. Wel veel zeearenden (eagles) gezien, zelfs jongen in hun nest, maar dat was tijdens het raften en toen konden we niet fotograferen.

We zijn nu in Cheticamp, hebben net gegeten. Edwin was de BOB (doen we om de beurt). Nu nog even voetbalsamenvattingen opzoeken en dan slapen. Er waren vandaag ontzettend veel 'black flies', maar hopelijk hebben we ze buiten de deur kunnen houden.

Tot morgen,
Sjaak en Edwin.

bij de foto's: ontbeten in de Dancing Goat / begin Cabot Trail / onze auto met chauffeur / in het Engels en het Keltisch / lunch in de Dancing Moose, Nederlandse eigenaar / Edwin (links) en de Oceaan / zie je die mensen bovenop de berg. daar lopen wij morgen ook / Cabot Trail

• 22 Juni 2018 - 01:47

Sanne:

Ho! Waar zijn de foto’s?

• 22 Juni 2018 - 01:51

Goeie vraag! Internet is een beetje traag bij deze B&B, dus uploaden ging niet zo goed. We proberen het morgenochtend nog een keer.

• 22 Juni 2018 - 13:23

Vier foto's nu geupload, duurde anderhalf uur. De rest volgt als we beter internet hebben. We zitten vanavond in hetzelfde B&B dus waarschijnlijk wordt dat morgen.