Duitsland - Mexico 0 - 1 - Reisverslag uit Halifax, Canada van sjaakenedwinopwalvisjacht - WaarBenJij.nu Duitsland - Mexico 0 - 1 - Reisverslag uit Halifax, Canada van sjaakenedwinopwalvisjacht - WaarBenJij.nu

Duitsland - Mexico 0 - 1

Door: Sjaak

17 Juni 2018 | Canada, Halifax

Goedemorgen allemaal, maandagochtend in Nederland. Hier nog zondagavond, terwijl dit geschreven wordt.
Prima dag gehad vandaag.
Vanochtend vroeg opgestaan, die 5 uur tijdverschil merk je dus echt wel, komende dagen zal dat wel beter gaan.
Daarom op tijd naar Avis om de auto op te halen, en inderdaad zoals al wel verwacht probeerde men ons een duurdere auto aan te smeren, voor 15 dollar per dag!! een auto met navigatie, dat hebben we geweigerd. Toen een andere auto voor 10 dollar meer.... Ook dat niet dus. Ook extra verzekeringen hebben we niet geaccepteerd. Alles is al prima verzekerd door Askja, onze reisorganisatie. We hebben nu een middenklasse Hyundai, prima auto.
Bij een warenhuis hebben we een navigatie gekocht, voor iets meer dan 100 euro. Deze kunnen we als we terug zijn in NL wel weer doorverkopen. Dus Leonie (Askja), als je een klant hebt die er naar vraagt.....
In Halifax rondje gelopen door de stad en langs de haven. Gezellig, maar erg toeristisch. Er was ook net een cruiseschip met Duitsers aangemeerd, dus overal hoorde je Duits om je heen. Het fantastische van deze dag was natuurlijk het feit dat de Duitsers verloren van Mexico. Overal op de terassen stonden grote schermen om het WK te volgen. Dat leeft toch wel behoorlijk hier.
Eind van de middag een rondleiding geboekt bij Keith's brouwerij. Keith's bier is afkomstig van Nova Scotia, en ze zijn er trots op. Allerlei soorten en verschillende smaken. Begin van de avond nog iets gegeten, ik zeg niet wat, en nu dus dit verhaaltje.
Tot later, Edwin en Sjaak

• 18 Juni 2018 - 07:55

Mireille:

Jullie hebben mooier weer dan hier, ik hoop dat ik het droog hou vandaag, maar ik heb natuurlijk mijn nieuwe regenjas!!!
    Mooie fotot’s.
    Dikke kus